Únor 2009

Nové Porsche Panamera

8. února 2009 v 20:58 | Philip |  Drahá auta


Nové Porsche Panamera má být 4 970mm dlouhé, 1930 mm široké a 1420 mm vysoké. Na zádi vozu bude výsuvný spojler, který vozu zlepší jízdní dynamiku. Rozvor je 2 920 mm. Panamera je druhým vozem této automobilky, který bude mít motor vpředu a pohon zadních kol. U silnější motorizací bude samozřejmostí pohon všech kol. Základním motorem pro model Panamera bude šestiválec 3,6 FSI (220 kW), Panamera S dostane osmiválec 4,8 l a Panamera Turbo pak jeho přeplňovanou verzi s pěti sty koňmi.
Porsche_panamera.jpg

Porsche-panamera1.jpg

Tyto motory by měla dopňovat dvojspojková převodovka PDK a vzduchové odpružení nápravového diferenciálu. Ten by také měl mít zvýšenou svornost. Do budoucna je možná i dieselová a nebo hybridní varianta tohoto modelu. Vůz by se měl představit na autosalonu v Ženevě přištího roku a prodej by měl začít pár měsícu poté.

Audi R8 5.2 FSI quattro

8. února 2009 v 20:41 | Philip |  Drahá auta
Audi představuje novou variantu svého špičkového modelu R8, s nímž se tato značka dostala na špičku třídy vysokovýkonných sportovních vozů. Model R8 V10 s desetiválcovým motorem o objemu 5,2 litru nabízí největší výkon 386 kW (525 k) a maximální točivý moment 530 N.m a je zárukou strhujících jízdních zážitků.

Audi R8


Nepřehlédnutelné Audi R8 V10 získává v silné konkurenci vedoucí pozici díky vynikajícím technologiím značky Audi, jako jsou pohon všech kol quattro, lehká hliníková karoserie a inovativní světlomety LED. Supersportovní vůz R8 V10 vznikl na základě zkušeností nasbíraných během triumfů značky Audi v Le Mans. Atmosféricky plněný motor kombinuje závodní technologie, jako je mazání se suchou skříní, s přímým vstřikováním benzinu FSI. Desetiválcová konstrukce nabízí perfektní syntézu působivého špičkového výkonu, mohutné hnací síly a nízké hmotnosti. Od roku 2009 bude tento motor prokazovat svůj potenciál také na závodních okruzích po celém světě v novém závodním stroji R8, který Audi vyvíjí pro soukromé týmy v souladu s předpisy třídy GT3. Motor V10 pohánějící sériovou verzi bude mít téměř identickou konstrukci jako závodní provedení. Má zdvihový objem 5204 cm3, při 6500 min-1 poskytuje točivý moment 530 N.m a při 8000 min-1 vrcholí jeho výkon hodnotou 386 kW (525 k). Měrný výkon je 74,2 kW/100,9 k na litr zdvihového objemu - a na každý kW/k připadá jen 4,20/3,09 kilogramu hmotnosti, protože Audi R8 V10s šestistupňovou mechanickou převodovkou váží jen 1620 kilogramů.


Audi R8

Samotný motor váží 258 kg, což je jen o 31 kg více než motor V8. Audi R8 5.2 FSI quattro vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy. Ve verzi se sekvenčním řazením R tronic dosáhne rychlosti 200 km/h za dalších 8,1 sekundy. Ani poté však hnací síla neochabuje: opojná akcelerace může pokračovat až do největší rychlosti 316 km/h. Ohromná síla, spontánnost a akcelerace v kombinaci se zvukem motoru - to jsou dojmy, které v novém špičkovém modelu R8 splývají v ohromující zážitek z jízdy sportovním vozem. Motor V10 koncertuje bručivými basy a zvučnými výškami, které se vzrůstajícími otáčkami přecházejí v grandiózní fortissimo. Hranici pro toto zvukově úchvatné zrychlení vymezují maximální otáčky motoru 8700 min-1. Poháněcí jednotka o objemu 5,2 litru využívá přímé vstřikování benzinu podle principu FSI vyvinutého značkou Audi. Systém common rail vstřikuje palivo do spalovacích prostorů pod tlakem až 120 barů. Přímé vstřikování snižuje náchylnost ke klepání, neboť odpařováním paliva dochází k ochlazování válců. Díky tomu může motor pracovat s vysokým kompresním poměrem 12,5:1.

Maserati Quattroporte Sport GTS

8. února 2009 v 20:24 | Philip |  Drahá auta
Současná generace Quattroporte je jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky. Na lednovém autosalonu v Detroitu se představí s nenápadnou modernizací. V Detroitu se představí třetí verze, označená Sport GTS. Spojení písmen GTS má znamenat, že se jedná o nejsportovnější verzi čtyřdveřového Maserati.

maserati-quattroporte-sport-gt-s-1-big.jpg

Vzhledově se toto provedení příliš neliší od svých příbuzných. Hlavní světlomety jsou ztmavené a maska chladiče má černé žebrování. Nový je také design litých kol. V interiéru se mnoho věcí nezměnilo. Sedadla jsou čalouněna kombinací kůže a alcantary. Zbytek interiéru je dotvořen dekoracemi z karbonu.

0509_frankfurt_05+2007_maserati_quattroporte_gt+center_stack_view.jpg

K pohonu Maserati Quattroporte Sport GTS poslouží zážehový vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 324 kW. Motor spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s možností manuálního řazení pádly pod volantem. K sportovnějším jízdním vlastnostem vozu mají také pomoci nové tlumiče, pružiny a výfukový systém.

Bentley Continental GTC

8. února 2009 v 19:59 | Philip |  Drahá auta
Jedná se o nejvýkonnější kabriolet od značky Bentley. Série Speed je inspirována podobně značenými modely, které se vyráběly ve dvacátých letech. GTC Speed pohání dvanáctiválec o objemu šest litrů se dvěma přeplňovanými turbodmychadly. Tento motor má výkon 449 kW (610 k).

bentley_continental_gtc.jpg

Pohonná jednotka disponuje čtyřventilovou technikou, přepracovanou klikovou hřídelí, odlehčeným řetězem pohonu a variabilním časováním ventilů. Točivý moment se přenáší se na všechna čtyři kola pomocí šestistupňové samočinné převodovky ZF. Ta má dvě možnosti nastavení a to Drive a Sport. Pokud řidič chce, může si nastavit manuální řazení pákou či pádly pod volantem. Z 0 na 100 km/h Bentley zrychlí za 4,8 vteřiny. Z pohledu zvenčí se na vozu objevila dvacetipalcová litá kola a nový přední nárazník.

bentley_continental_gtc_011.jpg

Vůz má tužší pérování a je vybaven diferenciálem Torsen, který pomáhá přenášet točivý moment na nápravy. Uvnitř se dočkáte luxusu v podobě čalounění z kůže se zvýrazněnými stehy, audiosystém a dřevěné dekory. Za příplatek je možno si nechat namontovat uhlíkovokeramické brzdy. Ty jsou v současnosti největší, které lze na sériovém vozu vidět. Optimální brždění zajišťují osmipístkové třmeny. Montáží brzd ušetříte 20 kg hmotnosti. Vůz je samozřejmě vybaven všemi standardními systémy bezpečnosti a kontroly. O ceně výrobce mlčí.

Mercedes-Benz CLC

8. února 2009 v 19:32 | Philip |  Dobrá auta
Ve Vídni a jejím okolí uskutečnila automobilka Mercedes-Benz mezinárodní prezentaci modelu CLC, který nastupuje na místo typu C Sportcoupé a zároveň se stává samostatnou modelovou řadou.


Obrázek “http://www.carpages.co.uk/mercedes_benz/mercedes_benz_images/mercedes-benz-clc-25-02-08.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

Mercedes-Benz CLC nastupuje na místo modelu C Sportcoupé, který byl jednou z karosářských verzí předchozí generace modelu C. Téměř 70 % majitelů modelu C Sportcoupé nikdy předtím žádný Mercedes-Benz nevlastnilo, což bylo pro vedení automobilky jedním z motivů k vytvoření samostatné modelové řady CLC. Z nejkratšího céčka se tedy stal první stupeň v nabídce vozů kategorie kupé, která pokračuje modely CLK, čtyřdveřovým CLS a velkým CL. Dalším z důvodů proč je CLC samostatnou modelovou řadou je skutečnost, že po technické stránce má blíže ke svému předchůdci než k současné třídě C. Oproti modelu C Sportcoupé bylo změněno více než 1100 dílů. Model dále rozvíjí zaměření svého předchůdce na nové mladé klienty, z nichž se mají výhledově stát klienti stálí.
Obrázek “http://p.webwombat.com.au/motoring/car-photos/mercedes-benz-clc-class-1-big.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Známá silueta s novou tváří

Při pohledu zboku je jasné, že předchůdcem je model C Sportcoupé, po němž CLC prakticky zdědil tvar boků, střechy a oken. Současné designové linii značky Mercedes-Benz byl přizpůsoben vzhled přední a zadní části. Design přední kapoty, masky chladiče, blatníků a předního nárazníků se přibližuje třídě C, s níž CLC sdílí hlavní světlomety. Zadní části dominují nové rozměrné svítilny, které zčásti zasahují až do výklopného zadního víka, v němž je umístěno i třetí brzdové světlo sestavené ze světelných diod. Oproti předchozímu modelu má záď CLC výhružnější výraz a vyvolává dojem většího a těžšího vozu. V interiéru je CLC napůl cesty mezi svým předchůdcem C Sportcoupé a novou třídou C. Hlavní linie palubní desky vycházejí z předchozího modelu, zatímco, přístrojový štít nebo ovládání klimatizace jsou ve stejném stylu jako u sedanu a kombi třídy C. Součástí standardní výbavy všech verzí modelu CLC je obložení z kartáčovaného hliníku a sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Novinkou je "infotainmentová jednotka". Mezi její funkce patří například ovládání mobilního telefonu přes bluetooth a přehrávání skladeb z iPodu nebo MP3 přehrávače připojeného přes USB, vše pomocí uživatelského rozhraní s barevnou obrazovkou. V rozšířené verzi je systém obohacen o satelitní navigaci s mapami Evropy na vestavěném harddisku hlasovým ovládáním celého systému pomocí Linguatronic.
Obrázek “http://media.nextautos.com/wp-content/uploads/2008/01/2008-mercedes-benz-clc-hl.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Pod kapotou

Mercedes-Benz od zahájení prodeje nabízí model CLC s čtveřicí zážehových motorů a dvojicí vznětových agregátů. Zájemci o benzinové motory mají k dispozici modely CLC 180 K (105 kW/143 k), CLC 200 K (135 kW/184 k), CLC 230 (150 kW/205 k) a CLC 350 (200 kW/272 k). Pro příznivce vznětových agregátů jsou připraveny modely CLC 200 CDI (90 kW/122 k) a CLC 220 CDI (110 kW/150 k). Oba diesely a také benzinové modely CLC 180 K a CLC 200 K jsou standardně k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, která může být za příplatek nahrazena pětistupňovou automatickou převodovkou. Zážehové šestiválce CLC 230 a CLC 350 jsou rovněž vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, k níž je jako alternativa nabízena sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC s možností řazení pádly pod volantem. Automobilka ve svých tiskových materiálech uvádí, že v porovnání s předcházejícím modelem C Sportcoupé bylo dosaženo u srovnatelných motorizací snížení spotřeby o 10,8 %. Oproti předchůdci nebyly modernizovány pouze karoserie nebo pohonné jednotky, ale samozřejmě i podvozek. Mercedes-Benz k CLC nabízí i sportovní výbavu jejíž standardní součástí je i systém zvaný "direct-steer", což je vlastně posilovač řízení, který mění převod řízení v závislosti na rychlosti vozidla. Tiskové materiály slibují, že díky tomuto systému bude mít CLC rychlejší reakce na pohyb volantem, což má přispět k sportovnímu charakteru vozu a také k zlepšení aktivní bezpečnosti.Obrázek “http://www.carenthusiast.com/mercedes/mercedes-benz_clc_2008_070.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.


Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.


Za volantem

Při usednutí za volant je řidič obklopen klasickým interiérem značky Mercedes-Benz, kde je ruční brzda ve skutečnosti nožní brzdou a na sloupku je tradičně pouze levá páčka k ovládání stěračů i směrových světel. Sportovní sedadla modelu CLC mají dobrý tvar a dostatečné boční vedení. Výhled vpřed a do stran je zcela bezproblémový, zatímco směrem vzad je to o něco horší, přestože okno ve výklopném zadním víku není z nejmenších, ale je poměrně hodně nakloněné a jeho spodní hrana je hodně vysoko. U předchozího modelu zlepšoval výhled vzad prosklený pás v kolmé částí zádi, na jehož místě je u modelu CLC nové třetí brzdové světlo.

Během prezentace modelu CLC jsme měli možnost vyzkoušet jízdu s verzemi CLC 200 K a CLC 350. První z vozů poháněný konmpresorem přeplňovaným čtyřválcem v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou se na rakouských silnicích a dálnicích choval, tak jak se dá od sportovně zaměřeného modelu očekávat. CLC 200 K se může pochlubit rychlou reakcí na plyn i přesným řízením a obratnými jízdními vlastnostmi, takže řidič se za jeho volantem na okresce plné zatáček může skutečně pobavit. Model CLC 350 je podle slov zástupců automobilky určen především zákazníkům toužícím po vysokém výkonu. Tato verze se vedle přeplňovaného čtyřválce nemůže pochlubit takovou obratností a její výhody jsou především na dálnici, kde se z ní díky výkonnému šestiválci stává pohodlný cestovní vůz s lehce sportovními sklony, zatímco na silnici plné zatáček je přeci jen znát vyšší hmotnost (oproti CLC 200 K je CLC 350 o 70 kg těžší), která se projevuje právě menší ochotou vozu k rychlým průjezdům ostřejších zatáček.

Součástí standardní výbavy všech provedení je duální automatická klimatizace THERMATIC, autorádio s CD přehrávačem, palubní počítač, tempomat, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, centrální dálkové zamykání, imobilizér a mlhová světla vpředu i vzadu s čirými skly. Bezpečnostní výbava obsahuje standardně ABS, ESP, ASR, BAS, čelní i boční airbagy pro cestující vpředu a hlavové airbagy pro přední i zadní cestující.

Porsche Cayenne Turbo S

8. února 2009 v 18:57 | Philip |  Tereňáci
Nejvýkonnější aktuálně dostupné Porsche má i před příchodem Panamery pětidveřovou karoserii. Jde o Cayenne Turbo S, které má přes 400 kW a jízdní výkony na úrovni supersportů. Porsche reaguje s Cayenne Turbo S na poptávku z Asie a východoevropských zemí, kde zákazníci žádají exkluzivní SUV s maximálním výkonem a vynikající ovladatelností. Osmiválcový dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor 4,8 litru z Cayenne Turbo byl naladěn na 404 kW (+36 kW) při 6000 ot./min a 750 Nm (+50 Nm) v rozpětí 2250 až 4500 ot./min. Kombinovaná spotřeba se přitom nezměnila. Maximální rychlost je nyní 280 km/h (+5 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 4,8 s (-0,3 s).

Porsche

Keramické kotoučové brzdy, vyráběné za použití karbonových vláken, vychází přímo ze závodních aut a poprvé se objevují v jiném než sportovním autě. Přední kotouče mají průměr 410 mm a brzdiče se šesti pístky, zadní 370 mm a čtyři pístky. Kromě Turbo S bude možné nové brzdy, označované PCCB, objednat také do verzí Cayenne S, GTS a Turbo. Velikost kotoučů si vyžádá instalaci nejméně 20palcových kol, Turbo S bude mít standardně 21palcová kola SportPlus.

Turbo S má standardně vzduchový podvozek s udržováním konstantní světlé výšky, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a variabilní posilovač řízení Servotronic. Systémy PASM a PDCC elektronicky mění charakteristiku tlumičů v závislosti na aktuální jízdní situaci a eliminují boční náklony karoserie. Pracují v režimech Normal a Sport. Uvnitř se nachází multimediální systém s dotykovým displejem PCM a s hlasovým ovládáním. Standardními součástmi PCM je TV tuner (s příjmem analogového i digitálního signálu), navigace, bluetooth pro připojením mobilního telefonu a Bose Surround Sound System se 14 reproduktory o celkovém výkonu 410 W. Pouze pro Cayenne Turbo S je určen lak Lava gray metallic a interiér v kombinaci Black/Havana, nebo Black/Steel gray. Mezinárodní cena je stanovena na 111.400 Euro (bez daní), cena pro český trh (včetně DPH) činí 3.389.000,- Kč.Obrázek “http://www.zcars.com.au/images/porsche-cayenne-turbo-s12.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

BMW X6 35d

7. února 2009 v 18:54 | PhilipCzech |  Tereňáci
BMW X6 je odnoží luxusního SUV BMW X5, jehož druhá generace se začala vyrábět před rokem. Zákazníkům tato filosofie vyhovuje, protože na ježdění v terénu si SUV kupodivu nepořizují. Interiér byl téměř kompletně převzatý z praktičtější X5. Sedí se jen nepatrně níž a kvůli nižším oknům je posádka méně na očích. V interiéru je pouze jeden problém, zpoza volantu je hodně špatný výhled. Dobře je vidět akorát dopředu. Druhá řada sedadel nabídne místo pouze dvěma pasažérům. Dvě plnohodnotná křesla od sebe dělí středová konzola s odkládacími přihrádkami. Dva cestující se vzadu rozhodně mačkat nebudou. Před koleny spousta místa, v oblasti ramen také, ale nad hlavou je to poněkud horší.

bmw-x6-3.jpg

Pohonná jednotka s označením 35d (třílitrový dieselový šestiválec s dvojitým přeplňováním) má výkon 210 kW a pracuje výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení (i na volantu). Na 100 km/h zrychlí BMW X6 35d za 6,9 sekundy a jede nejvýš 236 km/h. Distribuci výkonu mezi zadními koly obstarává elektronický systém DPC (Dynamic Performance Control). Při ostřejším průjezdu zatáčkou je víc síly na vnějším kole, díky tomu umí být i dvoutunové auto poměrně mrštné. Systém se sice snaží eliminovat odstředivé síly, ale fyzikální zákony úplně ošidit nelze, a tak by i řidič BMW X6 měl mít na paměti, že kupředu žene více než dvě tuny železa.

BMW X6.jpg

Kromě dvou elektronických systémů (xDrive a DPC) je pod povrchem ukrytý ještě stabilizační systém DSC, systém pro optimalizaci brzdného účinku, kontrolu trakce DTC, systém pro sjíždění svahů HDC, automatický tempomat a stabilizační systém pro tažení přívěsů. BMW X6 je vybavená také aktivním řízením, které se umí přizpůsobit aktuální rychlosti. Podvozek (tlumiče a stabilizátory) se zase přizpůsobuje povrchu, po němž se auto pohybuje.

bmw_x6.jpg

Cena???

Pohled do ceníku nám v současné době mnoho neřekne. BMW přepočítává ceny v CZK dle aktuálního kurzu k Euru. Konečně! Základní provedení X6 přijde na cca 1 200 000 CZK.

Mercedes BlueEfficiency

7. února 2009 v 18:53 | Philip |  Dobrá auta
Dříve než se začne prodávat Mercedes S 400 BlueHybrid, který bude nejúspornějším autem ve své třídě, dojde k obměně mezi dieselovými pohony. Naftová třída S podstoupí různé úpravy, které jsou známé i z dalších Mercedesů řady BlueEfficiency. Standardem zůstanou sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, která obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem.

0803_01b+2009_mercedes_benz_C350_CGI_blueEfficiency.jpg

Hydraulické čerpadlo posilovače řízení je přizpůsobeno tak, aby bylo v chodu, jen když řidič zatáčí a potřebuje ho. Pokud jede auto dlouho rovně a řidič posilovač nepotřebuje, tak se čerpadlo odpojí a tím se dosáhne znatelné úspory paliva. Dalším zařízením, které se při nečinnosti odpojí je automatická převodovka 7G-Tronic. To znamená, že hydrodynamický měnič zasahuje při zastavení stejně jako spojka u manuální převodovky. Také tato úprava přispívá ke snížení spotřeby a navíc se tím snížili vibrace a hluk motoru, když auto stojí. Motor z S 320 CDI zůstane beze změny. Třílitrový motor vydává výkon 176 kW. Kombinovaná spotřeba S 320 CDI BlueEfficiency je 7,6 l/100 km, což znamená úsporu 0,7 l od standardní verze. Zrychlení z 0 na 100 km/h potrvá 7,8 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na hodnotě 250 km/h.

S400_Hybrid-IMG_7804.jpg

Z vnějšího pohledu poznáte Mercedes BlueEfficienty podle loga na předních blatnících. Prodej verze BlueEfficiency bude zahájen na konci roku 2008. Cena zůstává zhruba okolo jednoho a třičtvrtě milionu korun, prodloužená verze je pak o 200 tisíc korun dražší. Alternativou S 320 CDI BlueEfficiency se stane benzinový Mercedes S 400 Blue Hybrid, který se začne prodávat v polovině roku 2009. Ten bude mít pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. V hybridní verzi bude mít nejvyšší výkon 205 kW a doplní ho 15kW elektromotor. Celkový výkon hybridního ústrojí tak bude 220 kW. O přenos síly se stará upravená sedmistupňpvá automatická převodovka 7G-Tronic. Hybridní ústrojí je modulární konstrukce a bude ho možné kombinovat s různými motory v různých modelech a to i včetně dieselu BlueTec.

Mercedes Benz SL 65 AMG

7. února 2009 v 18:53 | Philip |  Dobrá auta
Termín předání prvních zákaznických speciálů SL 65 AMG Black Series se přiblížil a tak výrobce oficiálně oznámil cenu. Zájemci o toto nejrychlejší SL všech dob, ať si připraví 327 tisíc euro, tedy více než osm milionů korun. Tento model na první pohled připomíná závodní Mercedesy.



Rozšířené blatníky, mohutné otvory pro přístup vzduchu, výsuvný spojler a difuzor v zadním nárazníku už na první pohled napovídají s kým máte tu čest. Celý vůz je tak odkazem na seriál DTM a nebo starší CLK-GTR. Z nuly na stovku zrychlí na 3,9 sekundy a maximálka dosahuje neuvěřitelných 320 km/h. Pod kapotou se nachází upravený 6,0 V12 AMG se dvěma turbodmychadly. Proti běžné verzi se výkon zvýšil ze 450 kW na 493 kW. Za nárůst výkonu můžou nová turbodmychadla, která jsou o 12% větší oproti standardním. O přenos výkonu na zadní kola se stará pětistupňová automatická převodovka AMG Speedshift Plus. Převodovka řadí o 25% rychleji a automatické dvojité rozepnutí spojky při podřazování má za následek hladké změny převodových stupňů. Black Series přináší také úsporu celých 250 kg a to díky dílům z karbonu. Nyní je celková hmotnost vozu 1870 kg. Z toho materiálu jsou vyrobeny přední blatníky, spojler, víko zavazadlového prostoru a také střecha. To vše zlepšuje chování vozu na silnici.

sl65-amg-black-9.jpg

K lepší aerodynamice vozu také napomáhá zadní difuzor, který se vysune při překročení rychlosti nad 120 km/h. Úpravám se nevyhnul ani podvozek. Rozchod předních kol je o 97 mm širší, vzadu je to o 85 mm. Přední brzdové kotouče mají průměr 390 mm a zadní 360 mm. Také diferenciál má zvýšenu svornost o 40 %. Interiér vozu je celý proveden v černé barvě. Skořepinové sedačky jsou z karbony a poskytují tak výborné boční vedení. Zajímavostí Black Series je černý rychloměr kalibrovaný do 360 km/h a černý otáčkoměr, který znázorňuje správný okamžik pro přeřazení. Výrobce udává spotřebu po městě 22 litrů vysokooktanového benzinu na 100 km. Na dálnici by spotřeba měla být okolo 10 litrů. Ale i tak majitel bude častým návštěvníkem benzínové stanice.

mesl65amgbs70_4877240c5629f.jpg

Volkswagen Touareg R50

7. února 2009 v 18:51 | Philip |  Tereňáci
Zatím je to
jen čekání na vidlicový dvanáctiválec, ale i tahle padesátka má co
nabídnout. Volkswagen Touareg R50 totiž pod kapotou ukrývá naladěný
vznětový vidlicový desetiválec.
Nyní tento vůz přichází i do ČR.

Prodávat se bude za cenu 2 492 500 Kč, za což nabídne jak hodně výkonný motor, tak i speciální výbavu.

Zvnějšku lze nový Touareg R50 rozpoznat podle jednadvacetipalcových litých kol typu "Omanyth" s pneumatikami šířky 295, modře lakovaných brzdových třmenů, rozšíření podběhů kol, bočních prahových lemů či modifikované mřížky chladiče.

Sériová výbava zahrnuje pneumaticky odpružený sportovní podvozek snížený o dvacet milimetrů.V interiéru Touareg R50 nabízí sportovní sadu sedadel potažených antracitově zbarvenou kůží "Nappa". Stejným logem jsou opatřeny také nerezové lišty prahů u dveří řidiče a
spolujezdce. Celkem pěkné je i leštěné hliníkové obložení interiéru v
provedení "Engine Spin", stejně jako pedály plynu a brzdy z ušlechtilé oceli.

Ale to hlavní je skutečně pod kapotou. Vidlicový desetiválec, který má ve
standardu 230 kW a 750 N.m byl poladěn na 258 kW a 850 N.m při 2000
ot./min. To znamená, že maximální rychlost je nyní 235 km/h a zrychlení
z 0 na 100 km zvládne vůz za 6,7 s. To vše při kombinované spotřebě
12,6 l na 100 km.