Audi R8 5.2 FSI quattro

8. února 2009 v 20:41 | Philip |  Drahá auta
Audi představuje novou variantu svého špičkového modelu R8, s nímž se tato značka dostala na špičku třídy vysokovýkonných sportovních vozů. Model R8 V10 s desetiválcovým motorem o objemu 5,2 litru nabízí největší výkon 386 kW (525 k) a maximální točivý moment 530 N.m a je zárukou strhujících jízdních zážitků.

Audi R8


Nepřehlédnutelné Audi R8 V10 získává v silné konkurenci vedoucí pozici díky vynikajícím technologiím značky Audi, jako jsou pohon všech kol quattro, lehká hliníková karoserie a inovativní světlomety LED. Supersportovní vůz R8 V10 vznikl na základě zkušeností nasbíraných během triumfů značky Audi v Le Mans. Atmosféricky plněný motor kombinuje závodní technologie, jako je mazání se suchou skříní, s přímým vstřikováním benzinu FSI. Desetiválcová konstrukce nabízí perfektní syntézu působivého špičkového výkonu, mohutné hnací síly a nízké hmotnosti. Od roku 2009 bude tento motor prokazovat svůj potenciál také na závodních okruzích po celém světě v novém závodním stroji R8, který Audi vyvíjí pro soukromé týmy v souladu s předpisy třídy GT3. Motor V10 pohánějící sériovou verzi bude mít téměř identickou konstrukci jako závodní provedení. Má zdvihový objem 5204 cm3, při 6500 min-1 poskytuje točivý moment 530 N.m a při 8000 min-1 vrcholí jeho výkon hodnotou 386 kW (525 k). Měrný výkon je 74,2 kW/100,9 k na litr zdvihového objemu - a na každý kW/k připadá jen 4,20/3,09 kilogramu hmotnosti, protože Audi R8 V10s šestistupňovou mechanickou převodovkou váží jen 1620 kilogramů.


Audi R8

Samotný motor váží 258 kg, což je jen o 31 kg více než motor V8. Audi R8 5.2 FSI quattro vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy. Ve verzi se sekvenčním řazením R tronic dosáhne rychlosti 200 km/h za dalších 8,1 sekundy. Ani poté však hnací síla neochabuje: opojná akcelerace může pokračovat až do největší rychlosti 316 km/h. Ohromná síla, spontánnost a akcelerace v kombinaci se zvukem motoru - to jsou dojmy, které v novém špičkovém modelu R8 splývají v ohromující zážitek z jízdy sportovním vozem. Motor V10 koncertuje bručivými basy a zvučnými výškami, které se vzrůstajícími otáčkami přecházejí v grandiózní fortissimo. Hranici pro toto zvukově úchvatné zrychlení vymezují maximální otáčky motoru 8700 min-1. Poháněcí jednotka o objemu 5,2 litru využívá přímé vstřikování benzinu podle principu FSI vyvinutého značkou Audi. Systém common rail vstřikuje palivo do spalovacích prostorů pod tlakem až 120 barů. Přímé vstřikování snižuje náchylnost ke klepání, neboť odpařováním paliva dochází k ochlazování válců. Díky tomu může motor pracovat s vysokým kompresním poměrem 12,5:1.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 JURA JURA | E-mail | 18. února 2009 v 14:14 | Reagovat

Jo to máme v garáži kdo nevěří napište na meil a ja vám ho vyfotím

2 Dixi Dixi | 19. února 2009 v 18:49 | Reagovat

Jo tak vyfoť!!! Můj otec jezdí v Lexusu LS430... Ale audi R8 mě velice zajímá... NApiš sem nějaké vlastní skušenosti s tímto vozem.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama